18/3 2012

Nu är väntan äntligen över för er, alla mina trogna bloggläsare (jag skojar bara, jag har inga trogna läsare), nu ska Emma börja blogga igen! Och anledningen till detta mirakel? Jag har verkligen ingen aning. Varför bloggar människor överhuvudtaget? Ja, denna fråga lämnar jag obesvarad medan jag raskt går över till att uppdatera er om vad som har hänt i mitt liv.

Jo, jag har…

 

  • Slutat på kemiteknik
  • Haft ett break down över att jag inte kom in i Linköping
  • Jobbat som volontär två månader i Frankrike (två månader som för övrigt förändrade mitt liv)
  • Flyttat tillbaks till Sävsjö tillfälligt
  • Jobbat på förskola, fritids och gymnasiet
  • Börjat gilla barn
  • Blivit politiskt aktiv i SSU
  • Börjat engagera mig i kyrkan igen genom att hjälpa till i caféet på fredagar och vara med på tjejmåndagarna
  • Börjat träna

Och allt detta gör att jag just nu mår så himla bra, vilket är görhärligt. Jag, som trodde att min tid i Sävsjö skulle vara så himla meningslös, har verkligen fått tänka om när det gäller det. Att just nu vara i Sävsjö kan vara bland det bästa som hänt mig.

 

Jag var i Göteborg förra veckan och skrev en mattetenta som jag råkat halka efter med, och jag ska ju inte förneka att jag saknar Göteborg (har till och med börjat älska Håkan Hellström för att min längtan är så stor). Jag saknar ju min lägenhet och alla mina saker i den, min stekgryta, mina böcker, min radio, mitt nintendo 8-bitars och min lp-spelare. Dock så vet jag att jag kommer komma tillbaks, någon gång. När det blir? Ja, den som lever får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0