Nollningsvecka 3, Läsvecka 1


Allvarligt talat, jag borde bli bättre på att skriva om vad jag sysslar med på dagarna. Saken är bara den att jag har verkligen inte tid, särskilt inte nu under nollningen. Varje dag är det aktiviteter (som iofs är frivilliga) och när man kommer hem så är det bara att borsta tänderna och stupa i säng för att förhoppningsvis få åtminstone fem timmars sömn innan nästa hektiska dag börjar. Jag hinner inte med något annat än skolan och nollning just nu. Jag har exempelvis inte tvättat på två veckor vilket betyder att mina underkläder sjunger på sista versen. Jag har heller knappt städat eller ens orkat bry mig om att dammsuga.

Så, vad har jag då gjort sen jag skrev sist? En höjdpunkt var ju myshelgen som vi hade lördag-söndag. Vi var inte "mitt ute i ingenstans"  som vissa i K0K påstådde, men det var i alla fall ute i skogen (nästan, det var bostadsområde en liten bit bort). Det var så himla skönt att komma iväg ifrån storstan och bara andas riktig(!) luft och njuta av naturens stillhet. Plockade svamp gjorde vi, mycket mysigt att trava ut i skogen 10-12 pers och försöka finna "naturens guld".
Vi på K hade även maskeradsittning med elektro förra tisdagen. Det skulle vara en "finsittning", men det spårade mer eller mindre ur ganska snabbt. Annat var det på bastusittningen i torsdags som inte skulle vara fin för fem öre. Den var riktigt rolig!! 

Imorgon händer det också saker. Dags för läsårets första pubrunda! En gång varje läsperiod ordnas en pubrunda, och vad jag har fattat det som så är denna som äger rum under nollningen den "största", så det kommer verkligen bli askul imorrn! (tur att vi bara har en lektion på fredag)

En sak som jag har kommit på; jag måste lära mig att häva öl!! Går man på Chalmers är det en merit att kunna detta ;)

En annan grej som jag måste få skriva om; jag längtar hem. Hem till Sävsjö. Jag gillar att bo här, det är bara det att jag inte pallar med storstan. Stan är ju så stor att man måst åka buss överallt, det finns ingen skog så långt ögat når, ingen frisk luft, man kan inte se stjärnor på natten och bussarna är ju helt enorma. Jag känner mig lite kvävd, det gör jag faktiskt. Hoppas dock att denna känsla går över snart, jag VILL trivas här, det är bara lite svårt ibland. Om två veckor ska jag hem. Då ska jag ladda krafterna och sedan ska jag komma tillbaks och ta nya tag.

Skolan då? Den är jobbig. Så in i h*****e. Men vad gör man? Det är bara att ta sig igenom det. Pluggapluggaplugga och sen plugga lite till.

Bristvaror just nu: pengar, sömn, mat och tid.

Så, för att knyta ihop det lite; jag ska bli bättre på att uppdatera min blogg, jag lovar. Detta är egentligen mest roligt för mig eftersom jag då kan gå tillbaks och minnas allt jag gjort lite bättre.


Som avslutning, en liten ramsa från K:

Jag är kemist, JAVISST!
Och vi har aldrig trist!!
Vi börjar festa tiiidigt
och stannar kvar till sist!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att höra att allt är bra Emma!! Storstadsbrud nu, du kommer snart in i det :D Saknar dej massor <3 Kram vännen <3

2010-09-02 @ 11:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0