Pubrunda, skrattanfall och näsblod


Så, då var det dags för ännu ett blogginlägg. Känner att jag börjar bli bättre och bättre på det här.


Vad har då hänt sen senast jag tog mig tid att berätta för er om mitt relativt ointressanta liv? Jo, igår var det pubrunda på Chalmers. Vi besökte F:s och Z:s sektionspub, samt vår egen sektionspub Nox (den bästa av dem alla). Kvällen bestod mestadels utav köande men det var väldigt roligt ändå. Idag på morrnen så, av någon konstig anledning, luktade allting lite för starkt, alla ljud var lite för höga och huvudet gjorde lite ondare än vad det brukar göra, men det var bara att pallra sig till skolan för att vid 10 ha matteövning. Mat och labbrapport på det och sedan gick jag och röstade. Lyckades faktiskt, med lite god hjälp från några grannar, hitta till torget och till biblioteket där jag skulle rösta (har nämligen aldrig gått omkring i mitt område helt vaken och i dagsljus).
Eftermiddagen ägnades sedan åt att skaffa ny mobil och äta med några klasskompisar. På SIBA får jag också mitt första riktiga skrattanfall sedan jag flyttade hit. Skrattanfallet leder till att jag får näsblod inne i affären vilket inte direkt gör det hela mindre roligt, utan jag börjar skratta ännu mer då jag ser en expedit rygga tillbaks när hon ser hur blodig jag är då jag ber henne om lite papper.
BOB-spex på Chalmers blev det på kvällen och nu sitter jag här, trött och slö.


Har blivit sjuk också, vilket inte är någon större hit. Jag klarade mig från sjukdom efter Chalmersorienteringen då vi var ute och det spöregnade konstant. Jag klarade mig från att bli sjuk efter jag hade gått 8 km i spöregn och snålblåst mitt i natten, men jag klarar mig däremot inte från att bli sjuk om det är folk runt omkring mig som är sjuka. Igår på matteföreläsningen satt nästan hela salen och hostade och nös, vilket förmodligen gjorde att alla i K, Kf och Bt är förkylda just nu.


Nähe, nu blir det sängen (läs: bäddsoffan, har fortfarande inte skaffat någon säng med normal hårdhet). Upp imorgon halv sju för att tvätta, sen plugga hela förmiddagen för att sedan heja på min faddergrupp i fotbollsturneringen på eftermiddagen. Kvällen blir lugn. Det är zkumparty iofs, men är man sjuk så är man.

Ha en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0