Ambitiösa helgen


Då var det söndag i den första ”fria” helgen i Göteborg sen jag började plugga. Skulle gärna vilja ägna dan åt att dra omkring på bokmässan, men hinner verkligen inte. Det är nämligen plugg av periodiska systemet och av joner som står på schemat. Första riktiga duggan imorgon!


Lördagen ägnades också åt att plugga. I tio timmar, från tio till åtta, satt vi i skolan och försökte nöta in allt i behöver kunna tills imorgon. Det klart det blev lite mellansnack, lite skvaller och lite förtäring av diverse godsaker också, men överlag var det riktigt bra disciplin på oss. Själv ägnade jag de sista timmarna åt att göra två memoryn, ett med alla joner och ett med föreningar, och sedan satte vi oss ner för att spela. På bilden ses Frida, Kajsa och Alexandra på ett hörn, engagerade för fullt! Det tog väldigt lång tid så det blev tillslut att vi bara vände upp alla små lappar och försökte para ihop dem, men tanken var i alla fall god!
Vid åtta så kände vi som sagt att det fick vara nog, så då drog vi hem till Josefine, beställde hem pizza (man kan beställa pizza direkt hem till dörren i storstan!!) och snackade en massa hela kvällen. Det blev en riktigt bra och soft avslutning på en jobbig dag!


Som avslutning på detta inlägg vill jag rikta en liten tacksamhetstanke till Frida som var så snäll och verkligen, verkligen förberedde sig inför labben i onsdags för att hon visste att jag var så sjuk så att jag inte kunde tänka.


Nu ska jag fortsätta umgås med alla joner, grundämnen och föreningar i alla dess slag. Önska mig lycka till.





"Jag vill ha vatten!"



Kommentarer
Postat av: Frida

Haha shit va vi är nördiga! love it! hoppas du hann till bokmässan idag nu. Syns imon då jävlar ;)

2010-09-26 @ 15:36:46
Postat av: Henny =)

LYCKA TILL! =) Jag vet att du klarar det, det är jag stensäker på!

2010-09-26 @ 21:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0