Sävsjö, staden som alltid sover


Är hemma i Sävsjö och det känns som att jag har kommit till en helt annan planet. På promenad genom staden ser jag villa efter villa som kantar gatorna, ån som stillsamt rinner genom stan, jag ser fler bilar än människor och jag inser att min gamla gymnasieskola är långt mindre än kemihuset på Chalmers. Jag bor kanske 500 från stadsskyltarna, och jag ska gå genom hela stan till stadsskyltarna på andra sidan, för där ligger pappas jobb och jag måste hämta bilen där. Jag går genom hela stan på 35 minuter, och hinner sedan köra till två affärer för att sedan va hemma mindre än en timme efter det att jag lämnade mitt hus.


Tillägnar dess bilder på sketån och lagunen, samt på torget där det alltid är fullt ös medvetslös, storstadsnissarna i min klass (ta inte illa upp, jag gillar faktiskt er).



Kommentarer
Postat av: Frida

Haha ÄNTLIGEN fick man se sketån som jag längtat!! ;)

2010-11-07 @ 14:19:29
Postat av: Linnéa

Småstad i våra hjärtan gullet ;)

2010-11-07 @ 23:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0